22.8.05

Een paar dagen back in time

Hello again,
terug in Wales!! Vrijdagavond, na bijna 12 uur reizen weer terug op het oude vertrouwde Y Dalar. En hoe!! Nadat de trap bij het uitstijgen van het vliegtuig onvindbaar was en men eerst met de verkeerde kwam aanzetten was het al een half uur later voordat ik voet op Engelse bodem zette. Maar direct het busje gebeld (en niet dat van Hölleboer) en waarempel, dik een half uur later werd ik opgepikt. Naar mijn auto toe. Om kwart over 6 zat ik dan ook achter het stuur, op weg naar Wales. M56...ging allemaal prima. Even wat minder doorstroming zo net na Manchester maar het ging vlotjes, ik had al bedacht om 20h00 thuis te zijn en te kunnen genieten van een heerlijk diner, klaargemaakt door het thuisfront. Totdat ik zo'n 10 mijl voor Bangor ineens dacht wat minder paardekrachten te ontwaren als ik het gas indrukte. Nog geen 5 minuten later kon ik nog maar 30 (mile, red.) op de snelweg rijden...alarmlichten aan en huilend de eerste afslag genomen over de reservestrook...mijn wagentje, kaduk, onvoorstelbaar, mocht niet kunnen, absoluut ondenkbaar. Ik in paniek de wegenwacht gebeld (toch maar goed dat ik die verzekering genomen had) en dan word je binnen een uur opgetakeld. Ik naar huis gebeld dat de aardappels van het vuur konden en of Corina me kon komen ophalen. Komt de takelwagen na dik drie kwartier en hebben we eens gekeken wat er loos kon zijn, bleek de voering van mijn uitlaat los aan het laten te zijn en zo de knalpijp te verstoppen...ik opgelucht natuurlijk (en toch wel trots op m'n bolide dat ie het toch wel gewoon deed, dit was overmacht :-)). Corina onverrichterzake naar huis, ik erachteraan (zou ie net halen volgens de connaisseur). Wat later thuis dan gepland, maar het diner was heerlijk, Gado Gado, yummie; en het thuiskomen was nog veel fijner natuurlijk. Anyway, om een nog korter verhaal langer te maken, vandaag is ie naar de garage gebracht, en morgen heb ik voor 80 pond een nieuwe uitlaat. Kan ik weer crossen en is mijn vertrouwen in de Nissan weer als vanouds...ongeschonden.
Oh ja, het artikel is in een vergevorderd stadium (de 'working title': Frontal versus medial temporal contributions to episodic memory: an fMRI-study). Mijn deel is af.....nu de juiste analyses voor de resultaten nog, wordt gedaan door de tweede auteur. Voor kerst willen we het opsturen om te laten publiceren en mogelijkerwijs ga ik nog een keertje op en neer daarvoor, dit keer hopelijk wel 'all expenses paid for' :-).

No comments: