16.7.05

weekend

Weekend gestart op vrijdagmiddag om half zes in pub met pint en daarna met samen Werner een curry halen, behoorlijk engels gedrag! De eerste week kinderbescherming in Wales overleefd en gaar van de vele indrukken! Valt niet mee om de nieuwe terminologie eigen te maken; childrens act '89, court orders, core assesments, multi agency meetings en de vele "abbreviations" EPO, PR, ACPC! En dan ondertussen ook nog intelligente vragen stellen en alert zijn op woord grapjes en de juiste reactie geven op het juiste moment! Gelukkig komt de doelgroep erg overeen met de nederlandse en is er veel herkenning. Ook de problemen in het team, de druk,en het mopperen is hetzelfde! Zo aan het einde van de week krijg ik een indruk van wat het werk inhoudt en wat mijn rol is, het lijkt erg op een casemanagersfunctie waarin er een verschillende vormen van interventie mogelijk zijn. Al met al lijkt het me leuk en een goede manier om het werken hier eigen te maken. Want het vergt wel wat, het is toch zo anders en om daar in te komen is tijd nodig en het opdoen van ervaringen. Het is hier trouwens wel weer erg platteland, niks geen multiculti invloeden zoals in Den Haag!
Halverwege de week zijn mijn ouders nog langs gekomen. Ze zijn wezen wandelen in Wales en op weg naar de boot bij Hull. Foto's bekeken en de verhalen gehoord, lijkt ook zeker daar heel mooi te zijn. Lekker weer aan de BBQ maar nu is het echt afgelopen, er is weer regen. Mijn vader zag er meer uit alsof hij drie weken in Spanje was geweest dan in Wales!
Verder geen plannen dit weekend. Dus waarschijnlijk weer wandelen en luieren!

No comments: