11.7.05

First day at the office!

The office; overal stapels dossiers, troep, troosteloze planten en met de arbo wetgeving zijn ze niet bekend! Vanochtend zonder problemen richting Colwyn Bay, natuurlijk weer een half uur te vroeg. Volgens mij zijn Nederlanders gewoon afgericht op file maar dat is hier dus niet! Tussen de baai en de bergen, kan slechter voor een dagelijks ritje. Aldaar voorgesteld aan heel veel mensen waarvan ik bijna geen naam kan onthouden, achter een buro gezet voor wat leeswerkzaamheden. De schrik van de dag, er is geen ECHTE KOFFIE in het gebouw, niet te geloven, zit ik dus maandagochtend aan een bak oplos, alsof het vakantie is! Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet goed snap wat men nu precies doet, ik ben nu bezig met de protocols dus dat komt vast wel (hoop ik!). Maar voor de insiders, er lijkt een overlap te zijn tussen gedwongen en vrijwillig kader waarbij je als social worker casemanager blijft. De termijn daarvan is zeer variabel en er zijn vele hulpprogramma's. Verder blijk ik ineens op een andere afdeling te werken, ik zit nu bij het supporting children team. Een erg outgoing functie met vele facetten dus prima. Meegeweest naar een high risk meeting bij de reclassering en op een huisbezoek. Kinderen van school gehaald en ja, ze hebben allemaal uniformen. Waar ik ook van opkeek is dat men overdag zakjes chips eet, bij de lunch. De gemiddelde brit ziet er ook niet heel gezond uit moet ik zeggen! Eigenlijk was het best heel leuk vandaag en waren de meeste mensen ook heel aardig, kan niet anders zeggen dan dat ik er echt zin in heb! En voorlopig kan ik mee lopen want zolang ik nog geen police check heb gehad mag ik niet zelf client contacten onderhouden dus ik geniet nog maar even van deze luxe positie!

No comments: