21.7.05

De buren en overig nieuws

Okay, wij wonen hier dus in een doodlopende straat met een zes huizen. Onze linkerburen, een gepensioneerd stel, passen op ons. Ze houden in de gaten of het gras wel gemaaid wordt, brengen ons boekjes over het eiland en roepen altijd al van verre dat het "a lovely day" is. Maar ze willen vooral nooit storen dus het is altijd een kort intermezzo. Vorige week zat ik buiten, en daar kwam de buurvrouw aan, ze wou vooral niet storen maar wij zijn toch zo een "lovely young couple" met twee van die "lovely little cars". En nu waren er nieuwe mensen in de buurt gekomen en die willen ook zo graag met ons kennismaken, hij is dokter (belangrijk, werd genoemd!) Dus prima, ik geef ons telefoonnummer en vanavond werden we gebeld. Door de achterbuurvrouw, en nu moeten we daar zaterdag om zes uur op de koffie (ik kon zaterdagochtend nog vermijden!) Werner sputtert wat maar ook dit hoort allemaal bij integratie!

Op mijn werk waren ze vanochtend tijdens de vergadering al druk met de kerstborrel. Oftewel het kerst-uitje. Daarvoor ga je in een hotel en word je helemaal dronken met je collega's, oftewel "get pissed". Heel bijzonder, het is namelijk juli!

Ik werk ondertussen druk aan mijn engels, vandaag kennis gemaakt met het consultatieburo, ik moest een gestructureerde vragenlijst afnemen. Een aantal vragen snap ik niet goed. Onder andere met het woord "soil" erin, toch maar vragen wat dit betekent. Poep. Beetje genant.

Deze week top qua sport, maandag begonnen met pilates, squash, spinnen en zelf rennen. Helaas camera niet mee genomen. Dus geen blogspot bewijs!
Morgen lekker weer weekend, borrel in de pub en uit eten omdat Julia uit Duitsland jarig is.

Leuk alle reacties op de blogspot, het tempo van plaatsen wordt al iets langzamer! Anita en Willem hebben nu ook een blogspot dus nu volg ik hen steeds. Zo hou je elkaar bezig en dat allemaal dankzij Janette! De queen of the blogspot!

Morgen naar court, ik heb mij laten vertellen dat de rechter geen pruik draagt, ben benieuwd! Vermaak me wel op werk, veel op pad en observeren.

Tot zo ver!

2 comments:

Janette said...

dankzij mijn broodbak machine ben ik sinds 05.00 kllar wakker en zit ik nu maar achter mijn PC. vers brood om half negen is leuk maar dan moet je niet vlak naast de keuken slapen met de deur open.... Wat een herrie maakt dat ding! Even de dagelijkse check bij de muddybirds levert de eerste lach van de dag! Veel plezier bij de neighbours and don't soil yourself!
Ook even een kijkje genomen bij de Otters, Thymen is een echt schatje! Helaas is het even afwachten wat er achter de link van Homemade zit. Ik krijgg een foutmelding..... Dikke tut en tot blogs

Janette said...

krijgen we nog een update over het bezoek aan de buren? vol verwachting klopt mijn hart!!