30.4.08

Spanje

Men neme: 2 broers (jong, vitaal) en hun vader (ouder, vital), een prachtige omgeving, een heerlijk temperatuurtje, en een goede aangelegenheid (vader is 60 geworden). Dat is wat afgelopen weekend is gevierd in het zonrijke en altijd gezellige Estartit/Albanya in Catalunya. Wandelen (na 2.5 km geannuleerd vanwege hitte/gebrek aan water/te weinig tijd) deden we door het verkennen van een zwarte (!) mountainbike tocht, die we dus niet hebben gefietst...mountainbiken deden we in Banyoles (bekend van de Banyul-azijn), waar Teun en ik vaker moesten afstappen dan ons lief was en pa ons het nakijken gaf...Wat een conditie en uithoudingsvermogen! Voorheen schaarde ik die ook nog onder mijn eigen kwaliteiten maar niets bleek minder waar. Ter verdediging kan ik aanvoeren dat we onbewust (na een verkeerde afslag) van de rode naar de zwarte tocht gingen, maar pa ging door alsof het niet uitmaakte. Gamen deden we in het huisje (Fifa 2006) door samen te spelen tegen een ander team. Bbq’en stond op het program, voetbal kijken, veel en frequent dineren en op stap waren ook ingrediĆ«nten van een super weekend. Maar het toppunt was toch het Pitch & Putt, waar Teun en ik uitkwamen op 26 boven par (ex aequo) en het lachertje van de baan waren, maar toch een paar mooie slagen gedaan en geoefend hebben. Ook hier was pa de duidelijke winnaar. En ik kan ook niet zeggen dat we ‘m qua hoeveelheid alcoholische versnaperingen verslagen hebben...Kortom: toppertje!

No comments: