18.7.06

Klein pennenstreekje

Komkommertijd heeft duidelijk z'n intrede gedaan. De zon staat gelukkig dagelijks hoog aan de horizon, de hitte wordt zelfs verzengend. De bbq staat dagelijks te trappelen om gebruikt te worden, de 'Sol'-biertjes liggen gekoeld, smachtend wachtend op een dorstige thuiskomer. Ja ja, zelfs in het prachtige Wales is de zomer een feit. Ook op het werk is het duidelijk te merken, met goed fatsoen kun je alleen 's ochtends nog werken, na 12h00 wordt het simpelweg te warm op mijn kamertje om nog enigszins zinvol hersenwerk te verrichten. Gelukkig kan ik 1 avond per week scannen en zodoende de dagen vullen met het analyseren van de scans. De rest van de tijd slijt ik met programmeren van nieuwe briljante experimenten (in mijn optiek dan natuurlijk). De nodige artikeltjes worden gelezen en de muziek is veranderd van het symfonische gitaarwerk (om maar te zwijgen van 'der Marco', want nu is echt alles vorbei :-)) naar een mengeling van Manu Chao en Black Eyed Peas, met zo nu en dan een weemoedige Herbert Grönemeyer ballade of wat meer dance-achtig werk (voor de nodige [up] beats) als ik me wil gaan zetten tot het schrijven van mijn bevindingen.
De gang hierboven is verder ook verlaten, mijn collegae zijn aan het verhuizen, hebben een weekje vrij of werken vanuit huis. En de rest van het gebouw is ook angstvallig leeg en stil. Vakantietijd heeft zich aangemeld. Nu ik zo langzaamaan ook bijgekomen ben van het debacle dat WK heet, wordt het tijd om ons weer te focussen op een nieuwe (sportieve) uitdaging, en voorlopig wordt die aangevoerd door Big Brother en de grote zomerschoonmaak. Maar wispelturig als we zijn kan er elk moment een verandering optreden, dus stay tuned en check back often zou ik zeggen!

No comments: